onsdag 15 juli 2015

Husmålning på gång

Hej!

Kikar in för att berätta att vi har ställt till med kaos och oändligt med jobb för oss igen. Och förstört semestern osv... Om nån vet hur man kan måla sitt hus samtidigt som man är i jobb, så ber jag er berätta genast!! Ja, man kan ju naturligtvis hyra in målare, om man råkar ha några tusenlappar extra. Annars vet jag inget annat sätt än att bita ihop, dra upp snoret, klä på sig smurfdräkten och ta penseln i vacker hand. 

Rätt så spontant blev vårt beslut om att måla just nu taget. Visst har vi ända sen vi flyttade önskat oss en annan färg på huset och ena sidan håller på att tappa sitt mål. Men att det blev just nu är jag fortfarande förvånad över. Och det känns overkligt att det faktiskt händer. Och hjälp så bra det kommer att bli! 
Än så länge har jag bara lite kaosbilder att visa. Om nån drabbas av en intensiv lust att komma och hjälpa till, så är det bara att ta kontakt. Lediga penslar, rullar och ställningar hittas nog. Smurfkläderna är dess värre upptagna. 

Kaos råder. Röda mattan är inte till för att visa var favoritplatsen i trädgården finns, som i programmet Suomen kaunein piha. Den är att till för de gamla knäna eller den lika gamla beniga rumpan att vila på.

Trots kylan kan det vara olidiligt hett i vårt hörn. Solskyddet är paviljongens tak som revs sönder av en virvelvind för nån vecka sen. 

Här ser ni att det verkligen behövs målas. Som tur behöver jag inte måla hela huset med en två centimeters pensel. Känns som rätt mycket jobb ändå.

Några shades of grey är färgerna som gäller. 

Syns senare med mera bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar