fredag 12 februari 2016

Fånga dagen, eller?

Får vara hur ute som helst, men jag gillar bokstäver, siffror och ordspråk i inredningen. I viss mån. Sen finns det ordspråk som jag definitivt inte gillar. Kanske för att de är så uttjatade, eller bara så banalt larviga. Eller ironiska. Som fånga dagen, carpe diem. Ha, jag har gjort min egen version med tejpade bokstäver på matskåpet. Kolla i matskåpet. Tomt? Gå till jobbet eller fånga dagen?!


Men idag, när jag höll på i köket, slogs jag av tanken att jag ändå ganska mycket lever enligt det ordspråket. Jag är väldigt skicklig på att njuta av de små stunderna osv. Idag, på min lediga dag, började jag plötsligt putsa i köket. Jag putsade diskbänken, diskhon, ugnen och skåpdörrarna. Så tittade jag i frysen och hittade ett paket tårtdeg från julen. Gjorde fuskwienerbröd med äppelmarmelad som också var kvar från julen. Så tog jag fram en påse frusen rabarber som jag kokade rabarberris av. Av ägget som blev över efter wienerbrödspenslandet stekte jag mig lunch. Inget av detdär hade jag planerat att göra. Så visst sjutton har jag nu fångat dagen? Eller räknas dethär bara som rensa gammal skit ur frysen dagen? Får vara hur det vill med det, men nu är köket delvist rent, vi har lite kaffebröd och efterrätt. Och jag är utmattad och måste gå och lägga mig.




Njut av dagen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar