tisdag 28 januari 2014

Loppisfynd

Tog en liten sväng via loppiset här nära med käraste dottern ikväll. Sökte inget speciellt, men det gick som det brukar... Kom alltså hem med lite fynd.

Vad är ett fynd? 
För mig är det nåt jag sökt länge och plötsligt hittar. Eller ännu bättre, nåt jag sökt och nu hittar till ett ovanligt lågt pris. Eller nåt jag vet är värt mycket mera än nån prissatt det till på sitt bord. (kan förekomma på loppisar) Sådant köper jag knappast inte ändå, utan det får nån annan fynda. :)

Oj nej, så kvällens fynd är alltså inga fynd... utan bara saker jag råkade gilla. Billiga visserligen, men inget jag sökt. Har alltså lurat mig själv... igen! Men om de skänker lite glädje är det väl okay? Visst?!



De ljuvligaste muggarna jag sett på länge, en plåtburk i plåt = dubbelförälskelse. Gillar materialet plåt och plåtburkar. Så en plåtburk i "naturell" plåt är oemotståndlig. Ha ha, invecklat. Men ni fattar säkert vad jag menar? Nå, den syns ju på bilden. :) Och sen en bunt nyaktiga inredningstidningar. Så nöjd är jag i allafall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar