lördag 25 januari 2014

Virkade dukar

Mitt livs allra första blogginlägg får handla om virkade dukar! Det skulle jag aldrig ha trott! Dessa handarbeten som inte varit så populära i inredningen på evigheter. Bortglömda och malätna. Ofta virkade för länge sen av en äldre dam, kanske en moster, som i mitt fall. Eller kanske en fasansfull faster? 
Plötsligt har jag plockat fram dem... På matbordet! Och det blev så snyggt! Är glad att jag haft vett att spara dem. 

Två av dem har jag faktiskt virkat själv. Eller en och en halv, rättare sagt... På tal om äldre damer... He he...Kanske jag en vacker dag också får användning av de 20 - 30 små "rundlarna" jag av ren virkasglädje gjorde i 20-årsåldern. ;) Har nog en idé, men har inte fått den förverkligad ännu.

Nu ska jag försöka publicera dethär inlägget också. Dags för lördagskvällsmys! Fotot är nu inte världens bästa. Skyller på mörkret. Återkommer!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar