söndag 23 februari 2014

Cupcakes

Bagarens döttrar behöver väl ha cupcake-vantar och mössa?! Det tycker jag i allafall. Bråttom blev det (som vanligt) att få dem klara tills leveransen skulle ske. Mössan passar kanske bara på en docka. Om ens det. Beskrivningen som jag hittade här http://www.madebycecilia.com/2010/10/en-sockersot-mossa.html är för ett äldre barn. Så jag hittade på en egen version.
Vantarna förminskade och ändrade jag lite också  från beskrivningen i Novitas tidning, talvi 2013. Blev kanske inte heller så lyckat... Men söta är de, tycker jag. Och det är ju tanken som räknas. Eller?!? Hade fantiserat att hinna laga ett par vantar åt Bagaren själv också. Hmm, kanske en annan gång...

Varma tankar och lyckönskningar sänder jag dem hur som helst idag. Idag när den färskaste bullen får sitt namn. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar