måndag 10 februari 2014

Syrum

Har haft renoveringspaus nu ända sen november, när vi fick in fjärrvärmen i hela huset. En behövlig paus minsann. Svårt att komma igång igen, tröttheten sitter i. Lite början fick vi nu i helgen i allafall. Förra köket har vi gjort om till grovkök/syrum efter att nya köket i andra delen av huset blev klart till julen för ett år sen. Det sista väggmålandet fick vi gjort i helgen. Nu fattas ett par skåpar, en lampa och målfärg på fönsterlisterna. Ja,och golvlisterna såklart...
Skåpen ovanför symaskinerna har gubben sågat till av övreskåp från obehövliga garderober. De var såndär "låtsasträ". Skulle föreställa furu eller nåt. Trodde att jag skulle kunna leva med dem. Det är ju bara ett grovkök, sade jag. Men nähä, inte klarade jag av dem... Desto mera färdig och snyggare omgivningen blev, desto fulare blev de. I helgen tapetserade jag dem med olika tapetrester.  Och det blev hur bra som helst!

Fantiserar om att få hallen och målarhörnan helt klara före våren. För då vill man inte vara inne och jobba mera. Finns oändligt med jobb på utsidan också. Och så har jag fått ett växthus som ska tas i bruk i år! Jippii!

Idag skulle Uno, han som byggt huset och som vi köpte det av, ha fyllt 87 år. Hoppas han gillar vad han ser att vi gjort med det, om han kikar på oss. Och att han ser hur bra vi trivs här. Tack Uno! 


Ni får tjuvkika lite på syrumsdelen. Nu börjar det snart bli så bra ordning och trivsamt, så nu har jag snart inget att skylla på mera... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar