fredag 21 februari 2014

Mordhotad?!

Lite överraskad blev jag nog imorse när jag steg upp och möttes av denhär synen i tamburen. Visste inte exakt vad jag skulle tänka. Kikade in i minstingens sovrum. Jo, han verkade nog vara i en bit... Man har ju sett lite filmer under årens lopp... Inget blod syntes till och prydligt låg den där på dagens ÖT. Så konstigt! Har vi en fiende? Nej, det kan jag inte tro! Hade vaknat av ett ljud från ytterdörren lite tidigare! Har nån varit här? Kanske bäst att ringa gubben. Inget svar... Oj nej!





Sen ringer han upp. "Är vi mordhotade," frågar jag?! Hur så? Inte vad jag vet. Aj, du menar kniven.Det är en bergullsskärare som en kollega hade lånat. Tog in den ur bilen. Och jo, tänkte nog sätta lite ketchup också..."

Haa haa... Spänning i livet :D :D
Och olidlig spänning blev det sen på em, när ishockeymatchen började. Fast det är en annan historia. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar