onsdag 15 oktober 2014

Lyktor

Här byggs det och pysslas värrigare i alla vrår. Jag håller på med ett möbelprojekt, dottern med ett uggleprojekt och gubben lagar klart ett gäng med lyktor. Min möbel och dotterns alster ska ni få se sen när de är klara. Jag har gjort bekantskap med ett nytt material och jag är helt förälskad! Men mera om det senare. Nu vill jag visa lyktorna som gubben hållit på med. Eller lyktan. Har bara foto på den första som blev klar. Han gjorde ju, som ni kanske läste, en lykta åt brudparet i augusti. Och började tycka att han kan göra flera. När man nu har överblivet glas från växthusbygget... Och gamla golvplankor och gamla terassplattor osv... Ett långt projekt blev det och många krokar i långdansen. Men superfina blir de! Och snart är alla klara och fått nya hem. 




Släpvagnen har igen fått fungera som verkstad. Ibland har lyktorna varit i regnskydd i växthuset och ibland har man hittat lite tak eller andra delar på målning i ett av sovrummen. Borde kanske satsa på att göra huset klart inklusive snickeriverkstad i källaren. Är väl lite konstig? men ibland tröttnar jag på att kliva över brädhögar, cirkelsågar, industridammsugare och kompressorer på väg till sängen... 




Såhär fina blir de. Duktig är han, gubben. Kanske bra att han inte ännu åtminstone synts till i soffan med sticksömmen i högsta hugg.




2 kommentarer:

  1. Todella hieno! Tuollaista isoa lyhtyä etsittiin pitkään kesällä ja viimein yksi löytyikin, mutta itse tehty on aina parempi! :)

    SvaraRadera
  2. Kiitos! Saa nähdä jääkö meille itsellemme yhtään ;) Todella isoja ovatkin. Noin 130 korkeita.

    SvaraRadera