onsdag 1 oktober 2014

Refuserad

Smakar på ordet. Rullar och skorrar på r:ena. Refuserad. Refuserad. Smakar inte så bra. Spottar och fräser. Och sväljer.

Har på sistone jobbat med ett par tavlor för att ha nåt att lämna in till lokala konstföreningens årsutställning. Gick inte så bra denhär gången. De föll inte tvåmannajuryn i smaken och fick ta hem dem igen. Alla tre. Den ena hade jag gjort redan tidigare och fick låna den till utställningen av ägaren. Men den gillades inte heller. Som tur gillas den av ägaren. Och faktiskt av mig också. Den har ni fått se redan. Det är den stora kattavlan som kan ses i dethär inlägget. 

Försöker intala mig själv att det är en fråga om tycke och smak. Att nån nog gillar det jag gör och att jag inte ska kasta bort allt materialet och sluta måla. I stället ska jag jobba hårdare  och utveckla min egen stil. Visst svider det en stund. Och känns motigt. Men I´ll be back!

Tar mod till mig och visar de två nyaste åt er. Varsågoda! 




Kolibri. Akryl. 50 x 70 cm.




What does the fox say? Akryl. 81 x 65 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar