fredag 2 januari 2015

Askungen och Lovebirds

Hej å hå!

Inget nyårsinlägg här inte. Men ett gott nytt år önskar jag naturligtvis er alla! Nya tag och nya krafter. Och mycket inspiration!

Inspirerad av lite tapetrester klippte och limmade jag en tavla här före julen. Hade ingen plan, men modemagasintapeten fick bli grunden. Efter lite bläddrande och klippande i tidningar kom idén. En vacker dam, en annan dam som försöker vara vacker, en mus och en sko. Vad blir det? Askungen, naturligtvis! 

Den fick bli en födelsedagspresent åt käraste brorsdottern. Hon som gett mig mitt namn, Faster Fasansfull. :) Tänkte den skulle passa henne. Hon har ingen styvsyster. Inte jobbar hon som piga. Och säkert inga möss i huset. Inte tror jag hon har tappat nån sko heller. Men vacker och underbar är hon, som alla världens Askungar tillsammans, både före och efter tolvslaget. 




Passar också på och visar en annan tavla som ni inte heller sett. Den fick hon och hennes sambo när de förlovade sig. Den är målad i akryl och jag döpte den till Lovebirds. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar