lördag 27 december 2014

Julgren

Hej!

Nej, jag har inte stavat fel. Blev ingen julgran. Det blev en julgren! I mörkret och kölden kvällen före julafton tog jag en liten promenad i grannskapet. De har börjat hugga bort träd för ett vägbygge här i närheten. Där ligger en massa grenar, kvistar och små träd och skräpar. Tog mig friheten att plocka med mig en tallgren. Tror ingen kommer att sakna den. 


Lite näsrynkningar, himlande med ögonen och fnysningar fick den ta emot när jag kom tillbaka. Va?! Ska vi inte ha nån gran?! Vad är det där?! Envist stod jag på mig (som vanligt) och nu står den där. Hur fin som helst. Vår julgren!


Julgranen hamnade ju, som jag skrev i förra inlägget, i växthuset. Där gör den sig riktigt bra. Det plastiga åbäket. Tindrar vackert och mysigt var det när vi i full utomhusklädesmundering intog lite glögg och pepparkakor där. 


Trevlig helg och god fortsättning på julfirandet! Med eller utan gran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar