onsdag 12 augusti 2015

Mynta

Wohoo, så kul att få skriva om nåt annat än detdär som jag skrivit om på sistone. Tänker inte nämna det med namn nu. Ni får kolla bakåt, ni som vill veta. 
Nu vill jag skriva om nåt trevligt. Och det är en ny favorit jag har i växthuset. Myntan! Oj oj, så användbar och så god doft och smak den ger. 

Stor och kraftig har den blivit. Exakt vilken sort det är, vet jag inte. Eller kanske lappen finns kvar, men orkar inte lyfta på baken och gå och kolla. 

Otaliga tekoppar har jag gjort av bladen och kvistarna. Enkelt, gott och fräscht. Som efter tandborstningen, typ. 


Första semesterdagen skålade vi i citron- och myntavatten. Pjasasi, jag vet. Men varför inte lyxa till vardagen ibland? Skadar inte. 

Och blandar man den med lime, socker, isvatten och piratvatten, ja då blir det också gott. Och roligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar