söndag 23 augusti 2015

Panda och råttor

Halloi!

Hoppas ni haft ett fint veckoslut! Vilket otroligt fint väder vi haft. Och har ännu ikväll. Ska strax gå ut tillbaka, men först vill jag visa bilder på mina senaste alster. När jag äntligen fick slänga husmålningspenslarna dit pepparn växer och ta lite mindre penslar i handen och sätta mig med en virknål, förfärdigade jag rätt hastigt dehär projekten som väntat på att bli klara. 

En tavla som tycktes vara omöjlig att få idéer till. Målat över och bytt motiv, målat över igen, och igen osv. Tills allt då plötsligt klarnar och det är bara att måla dit det. En panda åt pandaälskaren, vad annars?! 

                                                          Panda, akryl 65 x 80

Och han som hade två råttor som husdjur. Han fick äntligen sina virkade råttor. Hann fylla år både en och två gånger och råttorna hann dö. Oj då... Men varkendera visste om att jag hade såna saker på gång åt dem, så ingen skada skedd. En glad överraskning blev det. 
Och jo, den vita råttan har ni sett förut här på bloggen. Skrev om den här. Nu har den alltså fått sin kompis och de ska snart flytta söderut till sitt nya hem. Hoppas de ska trivas där. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar