tisdag 29 september 2015

Animorphia




Tänkte nästan trilla omkull av förvåning när jag häromdagen stötte på denhär boken i en market här i stan. Strategiskt placerad på synligaste stället vid gången, för att locka köpare. Målarboken, som en av mina favoritkonstnärer i Instagramvärlden, just har gett ut. En ung man, eller vad man nu ska kallas när man är 25 år, från Manila. Aldrig hade jag trott att hans bok skulle finnas att köpas här!

Inte hade jag tänkt köpa nån målarbok alls. Att de fungerar som avkoppling och rogivande medicin tvivlar jag inte en sekund på. Men jag skapar hellre själv och kopplar av på det sättet. Köpte inte. Förrän nästa dag... Såklart måste jag ju ha hans bok... Kanske jag aldrig sätter ett streck i den, men det gör inget. Vet inte ens om jag kan förmå mig att "klotta" i den. Men kan titta i den och begrunda och beundra alla de roliga figurerna och filurerna. Den är underbar! Och inte känns det heller helt fel  att ha bidragit lite, lite till en ung konstnärs framgångshistoria. Oberoende av platsen på jordklotet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar