lördag 21 mars 2015

Påskharar

Hallå!

Hoppas ni haft en bra vecka! Soligt och härligt väder har det varit här i mina trakter åtminstone. Våren hårt på gång. Påsken närmar sig ju också, så fick lite inspiration att virka lite påskaktiga saker. Fast nog går dessa kaniner/harar att ha fram året om såklart. Lite roliga och söta, tycker jag. 

 De fick smyga ner i en presentpåse 

och göra sällskap med lite andra figurer som jag gjort. Den ena fulare än den andra, sade en snäll och väluppfostrad  ung man som jag förresten också gjort. Månne han är lite avundsjuk den käre brodern? Fniss. Att mottagaren gillar dem, är i allafall helt klart. Och det är ju huvudsaken. 


Mönstret till kaninerna har jag hittat på en blogg som heter The Green Dragonfly.

2 kommentarer:

  1. Onhan ne kieltämättä aika söpöjä... :) Joko olet uskaltautunut amigurumien kimppuun?

    SvaraRadera