onsdag 4 mars 2015

Rutig vägg och tak

Gokväll!

Har inte kommit mig för att visa det jag skrev om i dethär sneakpeekinlägget om hallen. Eller kapprummet. Rummet där vi hänger våra jackor alltså. Eller mest våra gästers jackor. Vi har ett annat ställe också för våra skoberg och egna jackor, som tur. Här i det "officiella kapprummet" bredvid hallen kan det hållas relativtiv städat och snyggt. Inga skoberg där inte.  När vi flyttade hit var det rummet ett klädrum med ett virrvarr av garderober mellan två sovrum. Då användes nämligen inte ytterdörren i den delen av huset alls. Vi rev garderoberna och gjorde det till ett tillfälligt litet datarum där lillen fick ha sin dator. Försökte hitta foton från den tiden, men förgäves. Nu har det fungerat som kapprum ganska länge, men nu först kan man väl påstå att det är klart. Till och med golvlisterna är på plats. Tänka sig! 

Ska komma till saken. Tyckte att de vita väggarna var störande vita, sterila och tråkiga. Hade redan för något år sen målat rutor i taket, så varför inte ta ner dem på den lilla väggstumpen också? Sagt och gjort. Jo, jag vet. Folk brukar mest ha rutigt golv. Och det gillar jag. Men jag är inte som folk är mest. Och visst hade jag kunnat måla golvet rutigt i stället, men eftersom det dras in en hel del sand och grus så nära ytterdörren, så måste man ändå ha en matta där, och då föstörs hela vitsen med rutigt golv, tycker jag. 
Nåväl, såhär blev det: 





Och jo, vi har bestämt oss för att lämna tegelblocken synliga i dörröppningen som vi förstorat. En rustik detalj i allt det svartvita.  

Fortsättning på hallhistorien följer en annan dag. Stay tuned! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar