måndag 27 april 2015

Zentangle

God Måndag!

Inte hade jag beställt regn tills idag, men okay, får bli en latdag då. I och för sig helt lämpligt. Känner att jag behöver en sån. Full rulle har det varit hela veckoslutet. Ska passa bra att sitta och njuta i sköna stolen med en virkning, en bok, en inredningstidning eller så min nya förälskelse: Zentangle. Gick en introduktionskurs i torsdags och nu är jag helt såld. Hade tom svårt att somna den kvällen. Är nästan snäppet roligare än att virka. Fast det kanske är nyhetens behag. Hoppas jag. Har ju ett tjugotal garnnystan som väntar på att bli till något. Men såklart, inte har de något bäst före datum... 

Om ni vill veta mera om Zentangle, kan ni googla. En form av organiserat klotter, kan det väl kallas. Både avslappnade och koncentrationskrävande på samma gång. Tålamodsprövande. Faschinerande. Helt klart beroendeframkallande. Testa själva så får ni se! Några tuschpennor och lite papper är det enda ni behöver. Och så börjar ni laga olika mönster. Sådär som ni kanske gör när ni pratar i telefon? Låter pennan jobba...



Här är mina första trevande försök. Övningslappen från kursen och så ett par ugglor jag gjorde här hemma. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar