söndag 3 maj 2015

Maj och fest

Hej alla!

Så nu är maj här! Och som vanligt hann jag inte med... Vart försvann april? Nu börjar tiden då man borde ta tillvara varenda minut av dygnet, varje solstråle, varje soluppgång och nedgång, höra varje fågel sjunga och mäta varje grässtråds tillväxt. Men öh... Här är det inte alls ännu förberett för sommaren. Inte färdigt räfsat, inga möbler framplockade, inga blombänkar urstädade, inga frön sådda osv... Hur mycket jag än älskar denna årstid, så stressar den mig lite också. Så mycket att göra. Och allt man ser som borde göras under sommarens gång. Men om bara några veckor är allt fult och allt som blev ogjort täckt i växtlighet och glöms bort på nåt sätt. Som tur... Lite på samma sätt som när vintern kommer lika plötsligt varje år och barmhärtigt nog täcker allt med snö. 

Idag är jag kanske extra utmattad av tanken på vårsysslorna. Firade en femtioåring igår. En hejdundrande tillställning med mat, dryck, levande musik, dans och glatt umgänge. Sen en kort natt på en knölig bädd i husbilen på det. Tillräckligt för att ta musten ur en gamling som mig. Men så roligt vi hade! Glad och tacksam att vi fick vara med! Nya tag imorgon...

Fotade inte just alls och de jag fotade vill knappast vara med här. I inbjudan stod det att man skulle ha en hatt eller nån form av huvudbonad på sig. Så kul det var att se vad folk hade valt. Mest hattar var det nog. Sen fanns det ju vissa, som stack ut ur mängden...
Som gubben som bestämde sig för denhär frisyren som Enrico här poserar i...

och hans fru som tog en peruk med papiljotter. Skönt att fara på fest utan att behöva bry sig i frisyren.

Ritade och zentanglade ett litet kort åt jubilaren. Han som bor i pepparkakshuset bland dom knotiga gamla träden. Och Murri som sköter "bevattningen".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar