söndag 11 oktober 2015

Nya tavlor

Har inte visat mina senaste tavlor. Har faktiskt blivit ovanligt många på sistone. Vet inte varifrån ivern kom, kanske med beställningen på en abstrakt tavla till ett splitternytt hem. Wohoo, roligt och spännande. 

Namnlös, akryl, 70 x 90 cm


Sen blev det ett lejon. Bara för nöjes skull. Finns i mitt rum på jobbet nu. Haa haa, och så typiskt mig att i min iver glömma att fota med kameran. Så nu blir det mobilbilder (igen) Fast är nog väldigt svårt för en amatör att fota tavlor så att färgerna kommer till sin rätt, även med en riktig kamera. Så det får duga.
Scar face, akryl, 90 x 90 cm


Och sen en present. Hade inte rört oljefärgerna på väldigt länge. Tog ett tag att öppna tuberna. Men oj, så roligt med olja. 
Kasper, olja, 30 x 30 cm

Nu hoppas jag att ivern håller i sig. Ska nog bli mera oljemålningar, tror jag. Är ett helt annat flyt med olja än den tröga och snabbtorkande akrylen. Hade nästan glömt hur det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar