söndag 5 juli 2015

En titt i växthuset

Hej alla!

Var prat här tidigare om att kika in i växthuset. Nu kom jag mig äntligen dit med kameran. En japansk turist, hann jag nog bli kallad på vägen dit. Ha ha. Mestadels är det numera telefonen jag har i högsta hugg. Råkade visst bli lite Instagramfrälst. Får se om hela bloggen är i farozonen. Är ju så lätt att ta ett foto... Och det säger ju mera än tusen ord. Eller ljuger, ibland.

Anyway, här kommer några växthusbilder. 

I förgrunden står två chilisar (eller kanske de sitter, för det är ju en kyrkbänk?) som jag testade övervintra. Många frukter och blom har de, så det lyckades ju! 


Nytt för i år är vinrankan, som vi lämnade ett hål i golvet för, så rötterna kan ta sig utanför växthuset.

Många feta, långa gurkor har vi skördat. Basilika hämtar jag på min smörgås varje morgon. Te gör jag av färsk mynta. Hur det blir med tomaterna i år, återstår att se. 

 Den fula gamla länstolen har jag täckt med mosters mormorsrutor. 

De andra stolarna som vi lät fixa till vid Sanfrid´s, som jag skrev om i dethär inlägget har fått behålla fårskinnen, sommaren till trots. Vår sommar var väl kanske i fredags? Hela dagen! Hann ändå inte ta bort dem då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar