onsdag 9 juli 2014

God Morgon

Imorse var jag uppe med tuppen. Nån tupp såg jag nog inte till. Gick inte att få liv i den (honom). :) Jag brukar inte orka upp denhär tiden. Men imorse när jag vaknade till, cirka halv sextiden, så tvingade jag mig ur säng. För jag vet ju hur otroligt sköna och sällsynta dessa varma, lediga morgonstunder är. Några per år får vi. Å andra sidan är ju de heta dagarnas kvällar och nätter också helt otroligt härliga. Dilemma!! Kan inte vara vaken hela dygnet. Tyvärr. 



Helt ensam behövde jag inte vara. Tydligen väckte jag Otto när jag gick ut på terassen. Han skrämde nästan slag på mig när han helt ljudlöst dök upp vid mina fötter. Han hade övernattat på min dagbädd. 


En liten morgonvybild över trädgården. Nån borde klippa gräset. Den nån som klipper gräset är faktiskt inte jag, utan en sommarjobbande tonåring. Väntar med tålamod... Kanske idag...



Frukost i all enkelhet. 





Ännu var det svalt i växthuset.



Jordgubbarna är bra på gång. Borde nog säkert börja vattna dem, annars är det kanske risk att de torkar bort?


Doftschersminen blommar helt underbart.



En otroligt stor äppelskörd att vänta, som det ser ut nu.



En sorts stenpartiväxt är nu också alldeles översållad av blom. 


En alldeles underbar morgonstund har det varit. Ska försöka få flera sådana. Otto gick hem, men tuppen är vaken. Så nu ska jag gå ut igen och fortsätta njuta av morgonen och dagen. Och kanske parkarbetarna är klara med trimmandet. Klockan sju började de jobba. Alla har ju inte semester... ;) 
Ha en skön dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar