onsdag 9 juli 2014

Syrrans sommarparadis

Två inlägg på samma dag! Har nog säkert fått solsting... Men måste bara få visa bilder från min systers och hennes mans sommarställe. Ett riktigt sommarparadis. Var där på besök igår. Går runt och ojar och vojar mig varje gång jag är där. Stället i sig är helt fantastiskt. Men mest imponerad blir jag ändå över alla fina saker hon gjort! 



Så många målningar har hon inte där på sommarstället. Men denhär finns där och  får visa var sommarstället ligger. Mera än så tänker jag inte avslöja.
De vill kanske ha sitt paradis för sig själva. :) Flera av er känner nog igen denhär lilla orten i allafall. 



En sånhär tavla finns där. Kom inte att fråga vad den heter. Fin är den hur som helst! 



Och en sån. Det är alltså hennes egna målningar, om det inte kom fram redan. Hemma i lägenheten har hon sin ateljé med målningar och collage i massor.

Men nu går vi ut och tittar på allt vackert hon skapat där!


Uteplatsen med bordsskivan, golvet och krukorna i cement.



Vackra växter i ännu vackrare krukor.


Fågelbad









och ännu mera krukor.





Olika cementkrukor också på det stora vackra bordet. Och så ugglan i keramik! Är den inte rolig?!





Och vid ingången till stugan hälsas man välkommen av den charmige keramikankan. 

Vackra stilleben med egenhändigt tillverkade saker vart man än vänder sig.



Som en tavla i cement med snäckor på. 




Och vid stranden står sjöjungfrun redo för ett dopp i havet.

 En förunderlig värld!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar