onsdag 30 juli 2014

Pride och mormorsrutor

Plötsligt märkte jag att mitt val av garn för sommarens mormorsrutevirkning känns väldigt aktuell på nåt vis. Ett garn i regnbågens färger! Hade inte tänkt på det förrän jag deltog i Prideparaden som ordnades här i vår lilla stad i lördags. En färgglad parad. Stämningen på topp. Strålande sol, kokhett väder, ett partusen deltagare och en applåderande åskådarmassa. Sökte fram mitt typ enda färgglada plagg och paraderade med gänget med det bästa budskapet på t-skjortorna: Alla är lika bra! T-skjorttryckardagen lördagen innan missade jag, men det gick bra ändå. 

Här finns ett reportage om paraden, ifall ni vill läsa mera. http://hbl.fi/nyheter/2014-07-26/635721/jakobstad-exploderade-i-farger

Hur jag fick fnatt och köpte ett sånt färgglatt garn kan jag inte förklara. Kanske det är sommaren som gjorde det?! Kompletterade med ett enfärgat turkost igår! 
Vad ska jag göra med rutorna då? Ja, det vete fåglarna. Kanske det blir en filt till nån regnbågsbaby?! :D Eller kanske bara nåt att svepa in sig i på höstkvällarna i växthuset. Får se.  Uppiggande med färger både i parader och garn är det hur som helst en stund förrän jag igen tynar bort i min svartvita värld...

Störst av allt är kärleken!  Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar