lördag 5 juli 2014

Paneler och cement

En ny hög har uppenbarat sig på vår gård. Den ska hoppeligen inte vara en hög så värst länge, utan spikas på väggarna. Trots att Villa Uno är ett stenhus, så har vi lite panel på vissa ställen mot gårdssidan. Den har blivit dålig och väldigt ful. Vädret blev ju äntligen lite somrigt, så då måste man passa på att göra såna saker. Om man nu råkar vara lagd åt det hållet. Och om man råkar ha ett hus som behöver åtgärdas. 





Vi stod inte ut med att titta på detta elände längre. Här på ändan av huset finns vårt uteförråd och mitt "gjuteri". 





Här har byggställningarna kommit på plats och rivningen påbörjats lite. Stolen på gräsmattan är till för publiken, som tycker om att se på när andra arbetar. Satt nog där flera turer idag... ;) (panelhöna?!)





Tills jag äntligen kom mig för att börja riva panelen runt terassdörren.




Under den gömde sig en grönmålad fingerpanel. Som alltså ska bekläs med ny panel och målas vit. 




Arbetet fortskrider i bra takt. Hoppas jag snart får visa bilder när det är klart. Om det nu inte blir helt uppåt väggarna. Ha ha...



Ser också fram emot att jobba lite med cement i "gjuteriet". Är längesen jag gjorde detta blad, fat och stjärna. Fullständig oreda har rått där länge, länge. Men nu ska det bli ordning på torpet. Men först panelen... och sen... och sen... och sen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar