fredag 26 juni 2015

Kabelrullesoffbord

Lovade i förra inlägget att ni ska få se vårt mera normala soffbord. Det som vi tog in när Rölli flyttade ut. Vad Rölli är och vad det har att göra med vårt soffbord kan man läsa om här om man vill. 

Skriver, mera normalt, för inte kan jag kanske påstå att dethär heller är ett normalt bord. Säljs inte i någon vanlig möbelaffär, vad jag vet. Mera praktiskt och mindre allergiframkallande än Röllibordet är det. Men lite stort och bökigt. Passade bra i förra huset. Nu ska det få en chans här, tänkte jag. Efter sex år under en massa bråte i källaren. Märker att lite färger smyger sig in annars också. Så kanske det ska passa. Och så verkar vi ju, helt oplanerat, ha nåtslags el-tema i vårt hus. Och på nåt vis smältar den fula soffan bättre in nu också. Och så dedär färgklickkuddarna. Oj hjälp, vad är det som händer...?! Men rustika och rostiga saker har jag alltid gillat. Och dethär bordet är både och. Så det får stanna ett tag. Tror jag...





Ha ett bra veckoslut!

2 kommentarer:

  1. oh, riktigt härligt bord, skulle jag också vilja ha!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag är nog glad att vi tog det i bruk igen. :) Kan tyvärr nog vara svårt att få tag på likadan. Det är en gammal rulle.

      Radera