tisdag 16 juni 2015

Planteringsbänk

Hej!

Nu är det nog oförskämt länge sen jag uppdaterat här. Och ser att några tappra läsare orkar titta in, trots att inget händer. Tack snälla ni! 
Ikväll tänkte jag belöna er med visa er mitt lilla "hemliga rum". Ha ha, vilken belöning. Inte är det dasset eller ens ett riktigt rum jag pratar om. Jag bara kallar det så, för att det har lite rumskänsla. Bakom cykeltaket och skymd av de jättestora rabarberbladen gömmer sig min planteringsbänk. Som nog funnits där sen i höstas, när duktiga gubben byggde den åt mig. Av restmaterial naturligtvis. Nu har den varit i användning och så har jag Ernstat till den lite också. Blev inte gamla handdukar men nog gamla gardiner, rostiga grepar, en trasig gravlykta, en kaffepanna och lite annat smått och gott. Och så redskapen förstås. Under bänken finns rum för krukor och annat nödvändigt. Praktiskt och rätt så hög mysfaktor. Är väldigt glad och nöjd över bänken! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar