måndag 22 juni 2015

Miniväxthus

Hej!

Hoppas ni hade en bra midsommar! Det hade jag. Härligt att vi som på beställning fick bra väder just till midsommaren. Tog faktiskt på mig sommarklänningen i lördags och gick barfota. Underbart! Nåt fotobevis på det blir det inte. Nej, kan nog lova att det kommer det aldrig att bli nåt sånt på denhär bloggen. Inte på mina outfits i allafall. För det mesta är de såna så jag kollar att ingen syns till före jag snabbt kilar över gatan för att hämta posten. Ska bespara er från den synen. 


Har varit väldigt lat att uppdatera er om vad som händer i växthuset i år. Tror det beror på den bedrövligt kalla och regniga sommaren. Men nog är där full rulle nu. Gurkor, tomater, chili, kryddor och lite annat smått och gott är på gång. Ska nog fota där också. Men det får bli en annan gång. 

Nu får ni nöja er med att kika på lyktan av gamla fönster som på sommaren förvandlas till miniväxthus.  Min kollega berättade att hon hade hört att man inte ska ha paprika i växthuset med de andra växterna. Att den sprider sjukdomar. Snabbt som attan tog jag ut den och lade den i miniväxthuset. Sen bad jag gubben att förvandla resten av elstolpen vi har i hallen till en lykthållare. Såhär blev den: 




Om ni vill kika på mera bilder från min vardag och Villa Uno, så har jag faktiskt uppdaterat mig till nutid och börjat med Instagram. Vill ni följa mig heter jag @mekivilompolo. Länken till kontot finns här bredvid. Hoppas den fungerar... Är ju trots allt bara en halvgammal tant med vissa tekniska problem. Och så har jag fått en ny telefon också. Mera problem... 

Ser ni förresten att Rölli har flyttat ut?! Han har fått en ny hage och så har vi fått in ett mera normalt bord i vardagsrummet. Det kan jag också visa er. En annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar