torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

Har inte städat ännu, inte orkat tänka ut menyn och handla för mera än en dag. Hoppas det finns mat kvar att köpa på lördan. Verkar som om den håller på att ta slut, när man ser på mängden folk i affärerna. En kaka har jag bakat och torkat så pass mycket damm att jag tog fram lite påskpynt. Är inte mycket för att pynta för olika säsonger. Och särskilt inte med färggranna saker.

Tog mod till mig och bytte ut Schackmatt-tavlan mot Påskharen på det lilla bordet i matsalen. Men bara under påsken. 




Gillar nog Schackmatt bättre.

De andra påskpynten är mera i min stil, färgmässigt åtminstone. De tovade lammen och så äggen som jag fick av dottern idag. Ja, jag vet, ni får skratta åt mitt mäktiga påskgräs. Det gör jag också. Var kanske en aning sen med det också...


Den stora plåthönan jag köpte förra veckan, den gillar jag verkligen. Ingen av hönorna jag sydde lämnade hit, om nån undrar var jag har dem. Alla fick fina nya hem, där de hoppeligen uppskattas i all sin färgprakt. Vissa av dem emigrerade till Sverige. Tänka sig! 



Glad påsk önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar