söndag 6 april 2014

Loppor och löss

Värst så osynlig jag varit här hela veckan. Det ska få sin förklaring, men ni måste ge er till tåls ännu lite. Förstår att det är svårt. He he...

Kan avslöja att klänningen, kuddöverdraget och bordsduken på fotot är inblandade i det jag håller på med. Köpte dem på loppis en kväll. Hittade (igen) inte det jag sökte, men de får duga. 



Köpte en liten påse mattrasor också. Tänkte virka en  matta av dem. Det har jag aldrig gjort. Får se om det stannar vid tanken. Försökte börja lite, men hade nog för liten nål. Måste nog vara en nr 10 minst. Kanske jag hamnar att klippa lite egna trasor till, men det har jag ingen lust med. Tack du flitiga människa som klippt dem! Kanske det blir ett av mina otaliga UFOn... (unfinished object)

Här är de fina trasorna!



Måste ju också visa detta foto. Hade tagit in kvistar från äppelträdet i en vas. Bladen var bra på gång. Lite plommonträdskvistar hade jag också. De blommade faktiskt lite.  Så kom dottern med kameran i högsta hugg. Ut åkte kvistarna! Och bladlössen med dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar