måndag 31 mars 2014

Sista mars

Sista dagen i mars. Och sommartid. Tänka sig! En otroligt tidig vår har vi i år. Så där så vårstressen faktiskt lite krypit på. Men lite snö har vi fått här i natt. Ett tunt lager vitt puder. Vackert! 
Har lekt lite med kameran imorse. Strandsatt som jag är. Bilen gick nämligen sönder i fredags. Suck och stön. Fast jag har ju nog mina apostlahästar, så blir väl att promenera ett varv till affären så småningom. Och här bredvid datorn finns en hög med papper som måste åtgärdas. Deklarationsblanketter... Yäk! Men ska lämnas in först i övermorgon, så gott om tid ännu... he he... Finns mycket roligare saker att göra. Fast idag tycks jag inte få tag i något alls. Kanske det är den förlorade timmen som inverkar. Nej, jag är nog bara lat. 

Lite bilder från i morse tänkte jag visa i allafall.




Krokusarna ser nog lite frusna ut. Men redan om någon timme har de nog öppnat sig och tittar upp mot solen.


Fröställningar från fjolårets blommor blir vackra med snö på.




Roligt mönster av rimfrost på växthuset. Som en stjärnhimmel, med granar nere i kanten?





Gick ett varv i majsfältet också. Har inte testat odla majs förr. Kul!




 En orkidébild igen. Jamen, de är ju bara så vackra i det skarpa ljuset.



Virkade en höna i helgen. Piffade upp den med lite pärlor. En pärlhöna alltså?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar