söndag 16 mars 2014

Tänk om...

Tänk om det kan bli verklighet... En god bit på väg är det i allafall. Och när man berättar om det åt andra känns det också mera verkligt. Och det gör jag ju nu. Minsann. 

Ända sen jag var liten har jag haft Österrike på min ställen-att-besöka-önskelista. Faschineras av de otroliga landskapen. Kanske tv-serien med Heidi, gjorde sitt till. Ni kanske minns, hon där i alpstugan. På 70-talet, typ. Gubben har drömt om att åka mc där, sen vi skaffade en sådan. Och det är längesen... 

Hur som helst, nu har vi konstaterat att barnen är stora, vi är halvgamla och skrangliga. Blir väl knappast friskare heller. Så hux flux, bestämde vi oss. Det får bli denna sommar! Från ord till handling. Efter många timmars sökande efter de tidsmässigt bästa och billigaste båtturerna är ditresan och några hotellnätter bokade. Att bara det kan vara så jobbigt. Men ni vet säkert hur det är, man vill inte riktigt trycka på knappen, för vem vet vilket superdeal som väntar bakom hörnet... 

Hade kanske inte fantiserat om att resa till Österrike på motorcykel. Hade nog tänkt mig nåt bekvämare färdsätt. Men i nöd och lust, som det heter... Vi får se sen vilket det blev. :D Nu blir det sparbudget med allt annat resten av våren. Borde börja höja konditionen, arbeta bort höjdskräcken och se till att jag säkert ryms i goretex-dräkten. Den krymper ibland på vintrarna. Öva mig att sitta, det behöver jag inte. Det är jag redan världsmästare på!

Här kan ni kika om ni vill se lite hur det ser ut på rutten som är huvudmålet. Är filmat med en hjälmkamera, så lite konstig vinkel ibland. Själva vägen syns inte. 

https://www.youtube.com/watch?v=6ms4zhDuGMw 

Grossglockner, here we come!



1 kommentar:

  1. Vackert!men blev lite yr:)Det kommer nog att bli bra dedär.
    H.ami

    SvaraRadera