måndag 18 augusti 2014

Stenlandets kakmakeri

Hoppas ni inte missade att det var den internationella restaurangdagen igår! Då kanske det dök upp en och annan restaurang eller café i ditt grannskap, som kunde ha varit värt ett besök. Inte direkt i grannskapet för oss, men så väl värt en utflykt, var definitivt Stenlandets Kakmakeri i Oravais!




Där i sitt nybyggda biltak/garage hade familjen Holmlund öppnat sitt popupcafé för dagen.



Så välkomnande och vackert det kan bli i ett garage! Kunde knappt tro mina ögon! Kan du?!








Stod och gapade flera minuter och försökte ta in alla intryck. Alldeles underbart! Att sen när jag kom till sans igen kunna bestämma mig vad jag skulle välja tog ett bra tag. Och sen fick man ju välja en kopp ur hopen med vackra, gamla och nyare koppar också. Mera svåra beslut :)


Tror inte jag var den enda som hade svårt att bestämma mig  :)



Enkelt wienerbröd, lime key pie och kolasnitt blev det till sist. Och grädde i kaffet. Gissa om det var gott! Druckit ur den romantiska kaffekoppen, i gott sällskap och i miljön de skapat blev det till en riktig fest.  

Kakmakeriet bjöd på andra upplevelser än själva caféet också.  Fanns nog nåt för allihopa att göra och titta på.



Man kunde ju ta en titt på de vackra hantverken som svajade i vinden på byksnöret,

fynda nåt på gårdsloppiset,

beundra Tordis Ekmans konstutställning,



kika in i lilla Lovisas lekstuga

 sätta sig och leka en stund i den stora sandlådan,


eller helt enkelt svänga upp och ner på hela världen.


Tack duktiga, fina Jenny och alla andra inblandade för en underbar dag

och jag följde minsann rådet på det lilla hjärtat. Och det är jag säker på att alla andra besökare också gjorde!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar