torsdag 1 maj 2014

Första maj

Det strålande vackra men kalla vädret lockade inte till nån traditionell första-majtur med mc:n. Och bilskrället är på reparation igen. Marschera i stan är inget för mig.  Så vad är då ett bättre sätt att fira arbetarnas dag än genom att arbeta? Kanske lägga lite pussel? Javisst!

Munkkokandet lämnade jag åt bagaren i år. Och det gick hur bra som helst. Mjöden hade jag nog gjort själv. Mjöd från affären är odrickbar, tycker jag.




Flaggandet skötte grannens granne om.



Cykeln hade punktering. Ännu en orsak att stanna hemma.          
       

Så pusselläggning fick det alltså bli


på ett område framför växthuset. Växthuset ska ni väl också få se nångång, när det är klart. Eller mera klart. Dethär var inte på något sätt ett arbete som måste blir gjort nu, eller egentligen alls. Men fick inspiration av att vi fick bort en av våra evinnerliga högar från gården häromdagen. Fick lust att få bort eller åtminstone minskat på skifferstenshögen också. Nog minskade den, men inte försvann den. Sakta men säkert minskar högarna i takt med att projekten blir klara. Hoppas jag...

Här är några av stenarna på plats, men inte fogade ännu. Jag följer inga konstens regler när jag lägger mina stenpussel. De kanske rör sig lite första sommaren, men sen sätter de sig nog. Brukar inte heller bry mig om att försöka få lika stort mellanrum mellan stenarna. Och bra brukar det bli ändå. Gillar natursten i alla former.




Grannens Findus kom och kollade vad jag höll på med.



Kokandet fick också andra sköta idag. Tydligen inga andra kokkunniga i huset. ;)



Rätt utmattad blev jag av jobbet. Sådär på ett skönt sätt, som bara kroppsarbete kan ge. Tillfreds med dagen och livet i allmänhet tog jag en liten tupplur... Hoppsan, blev visst två timmar! 

Imorgon är jag också ledig, och gubben med. Då har vi tänkt ha en riktig jobbdag. Inget  pusselläggande för nöjes skull. Jag kanske använde morgondagens krafter idag. Men kommendera ska jag väl i allafall orka i såfall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar