tisdag 20 maj 2014

Underjordsjobb

När det för en tid sen var höghöjdsjobb på gång, så var det precis tvärtemot ikväll. Brunnen som samlar upp regnvatten från takrännorna har haft en läcka och vattnet har försvunnit så bara lite lämnat kvar. Tja, lite och lite. Kanske sådär tusen liter, men det ryms mycket mera i den. Eftersom vi ska bli storodlare, (LOL) så behöver vi allt vatten vi kan få. Bara att bita ihop och försöka åtgärda problemet då. Trevligare saker har man väl gjort. 



Först gällde det att pumpa bort allt vattnet. Det ville vi såklart också ta till vara, så vi lånade en effektiv pump och en stor container och fyllde den och alla våra kannor, ämbaren och diverse byttor. Inget slöseri här inte. (Den observanta ser att det snart blir dags för årets första rabarberpaj)




Ner i hålet bär det av. Ett hål i skarvet mellan två ringar hittas och åtgärdas. Hoppas det inte finns flera. Drar upp det sista vattnet för hand med ämbare och putsar bottnen när vi nu ändå är igång. En ny pump behöver inhandlas, men det får bli en annan historia. 
Skönt att ha en sak ur världen. Nu är det bara tusen kvar. :)


Fast fick faktiskt gjort en annan grej också ikväll. Som jag dragit mig för.



Tadaa!! Mc-dräkten ryms på mig! Bildbevis.




Det måste jag nog fira med lite godsaker som jag fick av utlandsresenären. 
Den kan ju plötsligt bli för stor också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar