tisdag 9 september 2014

Handgjorda presenter

har det nog mest blivit på sistone när nån har blivit uppvaktad av oss. För att inte vara så förutsägbara så har jag försökt att variera sortimentet lite. Annars kanske vi inte mera blir bjudna på kalas... :) Oj nej, nu kommer hon dragandes med en tavla igen kanske nån tänker... Har redan fullt i förrådet.





Så vårt minsta gudbarn fick en liten nalle och en ännu mindre virkad uggla. Nallen är gjord efter mönster från Tilda, dvs Tone Finnangers kollektion. Ugglebeskrivningen minns jag inte var jag hittade. I nån blogg var det nog. Den har jag haft i lager rätt länge nämligen.



Den sydda ugglan flyttade till Umeå med dotterns bästis. Har sytt ganska många av dessa, mestadels svartvita. Egen design. Tyckte hon skulle ha  en i fosterlandsfärgerna så hon inte bara glömmer sitt ursprung. Fnys... Eller så var det mest för att jag hade dehär tygerna i skåpet.




En bonuspresent i form av en jättestor lykta/miniväxthus fick brudparet jag skrev om häromdagen. Den har inte jag gjort. Riktigt så händig är jag inte. Men det är däremot gubben! Men det har ni kanske förstått redan. 

Alla sakerna är gjorda enligt, man tager vad man haver, principen. Brukar oftast bli bra. Och blir det inte så gör man som förrigare tanten: Skiter i e å lagar e ti pannkako. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar