tisdag 23 september 2014

Soffbord

Brr, hösten kom visst. Och med den lusten att börja se över mitt bo. På sommaren bryr jag mig inte det minsta om inredning och sånt. Då är det utsidan som gäller. När mörkret kryper på och kölden och regnet och rusket gör sig påminda, då vaknar min lust att se över mitt bo. Kvällens projekt gällde egentligen inte mest mitt bo, utan Röllis i huvudsak. Den som inte känner till Rölli, kan läsa mera här.

Rölli har också bott på utsidan hela sommaren. Nu tyckte vi det var dags för honom att flytta in. Han har en jättestor inomhusbur, som kan vara problematisk att placera. Förra vintern bodde han under mitt ateljébord. Lite trångt och i vägen var buren ibland. Så därför kom jag på den strålande? idén att hans bur kan agera soffbord! För nåt sånt har vi inte haft sen det förra flyttade ut i växthuset. Och det var bara tillfälligt placerat i vardagsrummet inför en tillställning för länge sen. Tillfälligt blev ganska länge, som vanligt. Ett par år, eller så... Nåt slutligt soffbord har vi inte ännu bestämt oss för, så nu blev det alltså ett kaninburssoffbord. Tillfälligt... 



Här finns inget soffbord. Bara ett i mina ögon vackert trägolv, som jag inte velat dölja med nån matta.



Men ett kaninburssoffbord fordrar definitivt en matta under sig. Fick igen bli en man tager vad man haver sak. En vitaktig gammal hemgjord trasmatta får duga. Och hjälp, det blev ju ganska mycket mera ombonat. Tänk om jag måste satsa på att ha mattor i allafall... Men inga gardiner hur som helst! Där går gränsen. Tror jag... Vill inte dölja de vackra fönstren, utsikten och ljuset. Och cementbänken under fönstren gör ju att gardinerna skulle sluta på en galen höjd. Nej, inga gardiner alltså.



Hann bli kväll före denhär bilden togs. Här är bordet med innehåll på plats. Kanske inte världens mest styliga bord. Men rätt så originellt. En massa prasslande och morotsgnagade hör jag därifrån medan jag skriver. Och möblerat om har han redan gjort. Vessan ska tydligen vara mitt på golvet. Om bordet blir för livfullt, smutsigt och stinkande får det lov att flytta. Men vi hoppas att alla parter ska trivas med arrangemanget!



1 kommentar: