fredag 19 september 2014

Joyful silence

heter teet jag dricker denna morgon. Njutningsfull tystnad, eller nåt i den stilen, på svenska. Passar alldeles utmärkt. Knäpptyst är det. Och jag njuter faktiskt av ensamheten och tystnaden. Ro för själen. Ska snart ta itu med dagens sysslor. Men drar ut på det. Har en målarduk som väntar. Skulle kanske hinna ta itu med den en stund före alla måsten. En orörd dag. 




Och så märker jag att koppen jag dricker ur också har stor symbolik. Där är jag ju! Lyckligt leende med alla barnen och människorna runt mig. Stornjuter bland liv och rörelse. Styr och ställer och har tusen bollar i luften. 




Och här på baksidan, fick jag bråttom. Försöker hinna ifatt de tre viktigaste. Barnen som plötsligt blev stora och springer sin väg. Stoppa tiden! Oj nej, det gick visst inte. Tystnaden kom. Med sin njutning den också. Allt har sin tid! 



Oerhört lycklig och tacksam över alla som finns i min närhet och i mitt hjärta. Tack!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar